27 maj, 2009

Recap

Okej, jag har skrivit väldigt många inlägg de senaste dagarna och väldigt få av dem handlar om böcker. Allt har en förklaring (hostsadistiskalärarehost), men jag tänker inte fortsätta vara bitter. För det är slut med all negativ energi och bitterhet. Jag tänker vara glad, hela juni-månad! Jag vet att man inte ska lova mer än vad man kan hålla, men det är ju värt ett försök.

Detta ser man dels på min, redan nu färdiga, spellista för juni. Det ska bara vara glad musik! (Plus A Place Called Home och Trouble i moll, men det är svårt för mig - jag måste få ha min deppiga, finstämda musik också). Jag har till och med lagt till en Britney Spears-låt som jag gissar kommer att åka ur listan innan juni ens är här.

Det här inlägget är en snabbgenomgång av den senaste veckans:

De ska göra en ny version av "Buffy the Vampire Slayer"-filmen, utan Joss och utan någonting som har med Buffy att göra överhuvudtaget (mer än namnet och vampyrdräpandet då). Jag gillar det inte.

Jag har fått sommarjobb, trots att jag inte trodde att jag skulle få det.

Jag pratar om vad jag har lärt mig från Buffy och att jag vill köpa självhjälpsboken "What Would Buffy Do?".

Jag planerar (eller planerade) att tömma skolbiblioteket och läsa hela sommaren. En liten lista över vilka böcker jag har lånat hittills.

Jag har läst en bok på spanska ("Como Agua Para Chocolate") och pratar om den här.

Jag ska till London i sommar och jag är överlycklig.

PS. Kanske ska mitt nya mål vara att inte ha engelska titlar på alla mina inlägg? Under maj månad så har jag hunnit med följande engelska titlar:

Blasphemy
I'm part of the system - I'm a working gal
Dear Joss Whedon
London Calling
Brideshead Revis(i)ted
Why can't you stay?
Brain freeze
Dingoes Ate My Bay
"You don't love me cause I'm not Edward Cullen"

Inga kommentarer: