29 oktober, 2008

Frågor med svar

Jag hittade en rolig "frågesak" hos En full bokhylla.... som jag kände att jag bara måste fylla i. Jag älskar ju som sagt enkäter, fastän jag inte är särskilt duktig på att fylla i dem.

Senaste impulsköp: "Monty Python's Life of Brian" på ICA Maxi för 59 kr.
Bästa promenad: Strandpromenaden här hemma, klart. Allra bäst är det på fina - halvblåsiga - vårdagar då isen har smält och älven glittrar.
Favoritdryck: Jag är väldigt svag för apelsinjuice....
Bästa förfestmusiken: Nostalgimusik á la 90-talets slut och 00-talets början... eller gamla svenska klassiker som Gyllene Tider. Möjligtvis 80-tal. Musik man kan sjunga med i.
Reser helst till: Någonstans med glittrande hav, vacker kust, doftande blommor och gamla byggnader. Helst inte alltför långt bort då jag avskyr att flyga länge.
En bra gå bort-present: Jag ger alltid blommor, ganska tråkigt dock.
Favoritlyxartikel: Jag måste säga badskum - trots att det är billigt.
Tidning jag gillar: Jag läser hemskt lite tidningar. DN är i alla fall min favorit bland morgontidningarna.
Favvosajt: imdb.com . Jag är inne där minst en gång om dagen och söker på ett tiotal filmer för att se om de har blivit castade eller hur de fortskrider.
Favoritförort: Åh. Vår "förort". Om man nu kan kalla det en förort då själva samhället knappt är större än en liten förort.
Fikar gärna på: Bokcaféet - med endast religösa böcker - här.
Favoritaffär: Akademibokhandeln - eller Åhléns i Stockholm. Jag har aldrig varit inne på Åhléns utan att ha köpt minst en sak.
Bästa skönhetstips: Mycket sömn, ett tips jag kanske borde börja följa.
Bästa lunchställe: Baan Thai i Luleå. Thai-buffé.
Favoritgrönsak: Tomat
Favoritfärg: Röd
Favoritdjur: Thea (vår hundvalp som vi inte kunde behålla - och som faktiskt har vunnit flera utställningar! Det ni...)
(Det här är lite om de två kommande frågorna. Det är ju så svårt att välja en för det finns ju så många snygga män och kvinnor. Ska man ta bara på utseende eller på utstrålning, eller på personlighet kombinerat med skönhet och naturlighet? Så jag tog de första jag kom på. )
Snyggaste kvinna: Nu blir det tre istället för en. Antingen Lorelai Gilmore - nej, förlåt Lauren Graham - för att hennes utstrålning gör henne till en sådan energikick. Eller så är det Liv Tyler för att hon ser så naturligt vacker ut ... eller Kate Beckinsale ... för att jag alltid har varit avundsjuk på hur bra hon ser ut i rött läppstift.
Snyggaste man: Om man går efter charm så är det helt klart Heath Ledger - utifrån naturlighet så blir det Hugh Jackman. Annars så är det Milo Ventimiglia för han är så awesome.
Bil: Äger ingen, än.
Världens bästa nu levande regissör: Jag har bara koll på tre-fyra regissörer och av dem så måste jag nog säga Chris Nolan (för att Batman-filmerna är så otroligt bra)... eller Tim Burton för att hans filmer är så härligt skruvade...eller någon Coppola... eller...
Stjärna jag vill träffa: Förlåt, men Milo Ventimiglia. Inte för att jag skulle säga så mycket. Han skulle få spela upp lite scener från "Heroes" eller "Gilmore Girls" för mig.
Favvoskor: Converse. Äger fem par.
Bästa diet: Måttlighet.
Modeförebild: Ja, du. Jag har nog ingen. Tjejen i HM-reklamen?
Mest överskattade affär: Gina Tricot.
Bästa fyllekäket: *host*
Dansar helst till: Samma nostalgimusik som förfestmusiken. Eller låtar med rolig takt (t.ex. No Party To Go To - Marit Bergman, Calleth You Cometh I - The Ark eller Jerk It Out av Ceasar Place). Alltså inga r'n'b-låtar där det faktiskt finns en takt man kan följa.
Senaste fyndet: Första säsongen av "Veronica Mars" för 299 kr på Åhléns.
Favoritprodukt på apoteket: Åksjukepillrena som dels kan användas för att droga flygrädda människor (som jag) innan flygresor och som gör att en 10-timmars bussresa inte upplevs så lång... Det är ju bara synd att de verkar så pass bra, eftersom när jag för en gångs skull kan läsa i en bil/buss så vill jag ju inte vara halvt medvetslös.
Favoritblogg: Det finns så många bloggar som jag läser och tycker om, men min favoritblogg är ingen bokblogg utan tjuvlyssnat.
I min dvd-spelare: Tv-serier samsas med alla mina lovefilm-filmer. Just nu så är första skivan av "Veronica Mars" i.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Visst får man stjäla listor av folk? :P För annars får du säga till så tar jag bort den XD

Har ni ett bokcafé? :O Shiet, vad häftigt!!

Sarah sa...

Du får självklart stjäla listan, Sandra ;)

Jo, det har vi... men de säljer bara böcker med koppling till bibeln. Som "Jonah går och fiskar" och "En kall natt i Jerusalem".

Sandra sa...

"En kall natt i Jerusalem" lät ju spännande! Vem vet vad som kan hända då? XD