10 oktober, 2008

Stop in the name of love

Jag har suttit och läst lite olika bokbloggare och noterat att 99,9 % av den har skrivt minst ett inlägg om Nobelpriset i litteratur. Därför tänkte jag bryta mot trenden och inte skriva någonting om det (förutom det här, men det räknas inte). Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om vem som får priset eftersom jag i 9 fall av 10 inte ens har hört talas om författaren.

Det här inlägget ska istället få handla om något mycket mer lockande; skolbiblioteket.
Det är ingen bra idé att gå in där. Varje gång jag ens kommer innanför de där glasdörrarna så nästlar sig en ny bok ner i min väska och självklart så går biblioteksböcker före mina böcker hemma i bokhyllan. Saken är det att jag nog borde ägna mig lite åt min bokhylla. Enligt min senaste beräkning så har jag 71 (!!!) olästa böcker i bokhyllan och jag är i chocktillstånd. Hur kunde de bli så många? Jag hade ju nyss arbetat mig ner till 45 olästa och jag har ju knappt köpt några böcker i sommar... Eller?

Jag måste vidta åtgärder så från och med nästa månad så råder inte bara köpstopp utan även biblioteksstopp. Jag måste verkligen ta itu med min bokhylla nu.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Du måste klippa sönder ditt bibliotekskort och avregistrera dig från AdLibris för att det ska gå så smärtfritt som möjligt! Det vet både du och jag! :)

Sarah sa...

Då blir det lite problem, eftersom jag tappade bort mitt bibliotekskort i ettan och har lånat på mitt personnummer de senaste 10 åren ;)

Jag kanske borde gå med i AB (Anonyma Bokaholics) XD

Mini sa...

Bara 71 olästa. Efter att ha bott i uppsala, som då hade runt 11 antikvariat, så fyllde mina olästa böcker två Billy-hyllor.
Som tur är har jag blivit mycket kräsnare nu, så jag köper bara en bok i månaden nuförtiden.