02 oktober, 2008

Äntligen!

Idag så hände någonting som jag länge har sett som en omöjlighet; min engelskalärare (som även är tidigare nämnda fantasyogillande svenskalärare) gav oss en bok att läsa som jag faktiskt vill läsa!

Han har alltid förut valt böcker som jag aldrig ens skulle överväga att läsa och/eller böcker som jag inte har tyckt om, men den här gången så har han gjort ett utmärkt val. Vi ska nämnligen läsa "The English Patient" av Michael Ondaatje, en bok som jag länge har tänkt läsa och som jag faktiskt har varit nära att köpa flera gånger.

Den här månaden är mitt mål att läsa så att ögonen glöder, efter Septembers lästorka. Jag läste bara ut fem böcker under hela månaden - plus två som är halvutlästa - och jag har inte haft en sådan bokfattig månad sedan ... ja, i alla fall inte under de senaste åren då jag har skrivit upp allt jag läser.

Inga kommentarer: