28 oktober, 2008

Reverend Mother, I have sinned

Jag har just beställt fyra böcker från adlibris. Jag är en dålig människa som har brutit mitt köpstopp, men jag fick ett presentkort på 100 kr och jag var tvungen att använda det... och när jag väl beställde så kunde jag ju inte bara beställa en bok så jag beställde några till.

"Dead as a Doornail" av Charlaine Harris
"Definitely Dead" av Charlaine Harris
"The Importance of Being Earnest" av Oscar Wilde
"The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde" av Robert Louis Stevenson

Jag blir lite besviken på Adlibris som har höjt alla priser! Förut så kostade ett Charlaine Harris-pocket 65 kr och nu så kostar de 82 kr. Jag har andra böcker som har kostat 65 kr på mina önskningslistor, böcker som nu kostar 95 kr. Fy skäms! Fast det har säkert någonting med inflationen att göra, men ändå. Det är synd att böcker blir dyrare.

(Jag kollade upp hur mycket det skulle kosta att köpa hela "Tomorrow When the War Began"-serien på engelska och om man säger så här... det blev 120 kr dyrare om man handlar på adlibris än om man beställer från bokus).

7 kommentarer:

USB sa...

Det är skandal, adlibris ska ju vara billiga och snabba! Men de böckerna du köpte lät väldigt bra, vet du var man kan få tag på Charlaine Harris böcker?

Cia sa...

Jag är lite inne på Charlaine Harris jag också, antagligen för att du har lyckats övertyga mig om att jag borde läsa dem... Men jag måste ju bara dubbelkolla; borde jag? :)

Iaf så föredrar jag i alla lägen Bokus och jag har för mig att hennes böcker var lite billigare där...

Anonym sa...

Apropå din fråga om vilken tv-serie Du ska köpa. Om Du väljer Veronica Mars så är det rea på säsong ett på åhlens till den 5 nov. jag köpte nämligen den i helgen. ;)

Sarah sa...

USB: Jag tror att de går att beställa från både Bokus och Adlibris - och även CDON - plus att första boken har kommit ut på svenska ("Död till mörkret faller") så den borde finnas på Pocketshop.

Cia: Jag tycker att du ska ta och göra det :)
Jag tror att jag tänker börja beställa från Bokus. Enda problemet är att jag inte beställer från ett eget "konto" utan måste använda mammas och hon vill inte skapa ett konto på Bokus, för hon tycker att det på adlibris räcker.

Emm: Jag såg det! Det passar bra, för jag ska till Åhlens idag. :)
Är den bra?

Anonym sa...

Presentkort omfattas ju inte av köpstopp! Du får gärna konsultera mitt regelverk med ungefär femton olika klausuler och undantag om du känner dig osäker. :) Hmm, fast du bröt nog mot köpstoppet ändå, ja. Jaja, the best laid plans och allt det där.

Anonym sa...

Har inte börjat titta än. Men jag hoppas förstås det! :)

Sarah sa...

Finns det någon slags lagbok för köpstopp som man kan rådslå? :)

(Nu när jag lika hade syndat en gång så passade jag på att köpa första säsongen av Veronica Mars - för halva priset på Åhlens rea.)