24 oktober, 2008

Today's the day

Idag fyller jag sjutton år och det har jag firat genom att ha ett svårt kemiprov och genom att få tillbaka ett matteprov - med mitt sämsta matteresultat någonsin. Det är även dagen då det efterlängtade höstlovet börjar. De kommande dagarna så tänker jag inte göra någonting annat än:
1. Läsa.
2. Se på "True Blood"
3. Repris-se första säsongen av "Heroes".
4. Se på film
5. Gå på höstpromenader och kolla på löven (som har börjat bli väldigt frostiga) och regnet.
6. Blogga lite och försöka bli färdig med min "The Pilot's Wife"-recension.
(7. Plugga matte, så att jag kan göra om provet och förhoppningsvis få ett mycket bättre resultat efter lovet.)

PS 1. Hur kommer det sig att min familj har kunnat undgå mina tydliga vinkar och signaler om de där presentkorten på Adlibris och Cdon som jag önskade mig? De måste vara både blinda och döva eller, hemska tanke, så brydde de sig inte.

PS 2. Såg någon säsongsfinalen av "Heroes" igår? Vad är det där för ett sätt att avsluta en säsong på? Man kan ju inte bara sluta så där!
Jag är lite ledsen för att jag inte fick min dramatiska Peter vs. Sylar-avslutning, men jag fick i alla fall en god dos av broderskärlek - det bästa med "Heroes". Varför börjar jag gråta direkt Nathan och Peter bara visar en tillstymmelse av kärlek till varandra?
Dagens replik som satt igång tårkanalerna: "You're my brother, Pete. I love you". Det är bara Nathan och Peter som kan hantera sådana där saker utan att det blir för cheesy.
Dagens replik som fick mig att skrika aargh!: "I'm back" och min hatkärlek till Sylar fortsätter en säsong till...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fick du då?

Sandra sa...

GRATTIS!!! :D:D:D:D:D

(På födelsedagen, alltså! Inte till provet XD)

Anonym sa...

Grattis! I efterskott :) Märkte ditt inlägg först i dag.

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Utan att spoila så kan jag säga att jag har slutat hata Sylar och börjat älska honom, i säsong 3. Han är verkligen en frisk fläkt - och mysigt ondskeful. :D

Sarah sa...

Usb: Om du menar i födelsedagspresent så fick jag ett körkort - eller inte ett kort, men mina föräldrar lovade att betala det åt mig (såvida jag inte kuggar flera gånger) - och en massa saker till mitt rum. Sedan så fick jag pengar av alla andra.

Sandra: Tack! ^^ Jag förstod det, vänta bara tills du får höra hur det gick!

Noémi: Tack så mycket! :)

Lotta: Tacktack :)
Jag tror dig. Jag och Sylar har haft ett väldigt speciellt förhållande under seriens gång. Fastän jag är så anti honom så kan jag inte låta bli att beundra honom... och visst skulle serien vara otroligt tråkig utan honom?
Det tar emot att erkänna, men mina favoritpersoner i "Heroes" är faktiskt Peter, Hiro... och Sylar. Fastän jag hela tiden sitter på helspänn och hoppas att någon tar ihjäl honom.