10 juli, 2008

ALERT, ALERT

Twilightguy är den första Twilightbloggen jag någonsin varit in på och jag klarade endast av att läsa inlägget för att han skrev en massa snälla saker om Edward - och eftersom Twilightguy är kille så väcktes inte det svartsjuka monstret i mig.

Sedan kom chocken. Här.
Läs igenom inlägget om ni vill, notera de fina förklaringarna varför Edward inte är en psykotisk överbeskyddande pojkvän som så många har anklagat honom att vara, och var särskilt uppmärksamma på sista citatet. Citatet där Edward förklarar för Bellas mamma hur hon kan vara så skadad.

På Twilightguys blogg står det;

(Bella:) “Why did you tell her I’m here?”
“You fell down two flights of stairs and through a window.” He paused. “Then, you collided into the back of an ice cream truck which upon impact sent canisters of cold cream spiraling into the street, one of which tripped you into falling out of the truck again and down another flight of stairs into a subway tunnel, where you collided with no fewer than three dozen people and a small poodle on your way down, finally coming to rest by knocking over three trash cans.”
He shrugged. “Hey, it had to be believable. Two flights of stairs and a window just sounded contrived.”

Och i min bok står det;

"Why did you tell her I'm here?"
"You fell down two flights of stairs and through a window. He paused. "You have to admit, it could have happened."

VARFÖR finns det en extended version som jag inte ens visste fanns? och VARFÖR äger inte jag den? Dock så gillar jag inte Edwards svar i den andra versionen, men hallå, det är ändå Twilight, och Twilightcitat som inte jag har läst. Jag kan min Twilight.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det står inte så i boken på riktigt =) Det är bara Kaleb som har ändrat på skoj. Han har gjort det förut, tagit delar av kapitel som han tyckt är roliga, konstiga eller intressanta och ändrat. Ex;

Kaleb: Unfortunately, my mind wandered off again, snickering back at me as it did:

“What’s your hunting range?” Laurent casually inquired.

“Somewhere in that direction,” Carlisle said, pointing. “But, you might rather wait a month or two. After all…”

He gestured towards a sign which read: "Warning, humans are currently out of season. Absolutely NO hunting!"

Så du behöver inte oroa dig, du har inte missat nåt extra twilight-relaterat =)

Sarah sa...

Tack :)
Det känns skönt att fått det uppklarat.