09 juli, 2008

Pemberley, here I come

I am Elizabeth Bennet!


Take the Quiz here!

Det konstiga är att fastän Elizabeth är min favorit bland Austenshjältinnor (än så länge) så tycker jag inte att vi är särskilt lika. Okej, jag gillar att ta promenader och läsa, och skulle inte tacka nej till Mr Darcy, men annars har vi inte så mycket gemensamt. Jag är nog mer en blandning av Marianne Dashwood och någon annan "hjältinna" som jag ännu inte har läst om.

Vad heter hon som har livlig fantasi och tycker om att läsa gotiska romaner? Det är hon från Northanger Abbey, eller hur? Den får bli mitt nästa Austen-projekt, när mitt köpstopp upphör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev också Elizabeth O_O XD

Sarah sa...

Det är ju bra att veta, ifall man någonsin skulle träffa Mr Darcy, så har man en chans ;)