11 juli, 2008

"Kalaskul"

Än en gång så bloggar jag från "arbetet" och den här gången gör jag det för att jag är tvungen och inte för att jag har tråkigt.


Om exakt 2 timmar så kommer jag att sätta mig i bilen tillsammans med min familj och åka på "släktträff". Om jag känner mig rätt så kommer jag ha somnat om ungefär 2 timmar och en kvart och vaknat igen om ca 4 timmar. Vid klockan 14.30 idag så kommer vi få stanna bilen vid vägkanten så att jag kan... ehm, göra vissa saker, som kommer med en sits som jag själv kommer ha satt mig i för att jag drabbades av ett stort läsbehov. Varför lär jag mig aldrig? Varenda gång vi åker på en bilresa som är längre än två timmar så måste jag ta upp en bok, och varenda gång blir jag åksjuk efter en kvart. Jag avundas de som kan läsa i bilen/på bussen!


I alla fall så kände jag att jag måste blogga innan dess. Att jag måste skriva någonting innan jag åker. Så nu är det gjort.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jag måste säga att jag skulle gärna byta med dig! I alla fall litegrann.
Visst, det är underbart att kunna läsa när man ska åka långa sträckor, men det är hemskt att aldrig, aldrig, ALDRIG kunna sova! Det spelar ingen roll om jag åker buss, bil, tåg, flygplan eller whatever så kan jag INTE somna! Jag skulle tro att det har att göra med att har en inre rädsla för att glömma bort att kliva av.
Det är i alla fall minst lika jobbigt! XD

Sarah sa...

Jag kan bara sova på bussar och i bilar - som du har fått bevis på. Eller. Jag vet inte hur du kan ha missat att jag somnade till båda gångerna vi åkte buss! Tänk om du bara pratade på och jag missade en massa :)

Men jag kan aldrig sova på flyg. Jag har flygit hem mitt i natten efter att ha varit vaken 36 timmar i sträck - utan att ens känt mig det minsta sömnig. Jag har åkt tåg en hel natt utan att känna mig det minsta sömnig, men däremot väldigt åksjuk.

Sandra sa...

Jag måste säga att jag blev VÄLDIGT förvånad att du hann somna mellan Birsta och stan XD Det tar typ 19 minuter XD

Sarah sa...

Sätt mig i en bil/buss och jag lovar dig att om jag är det minsta trött så kommer jag vara i djup sömn inom en kvart XD