03 januari, 2009

För många klämdagar

Felet med det här lovet är att det inte finns några vanliga vardagar. Jag hade planerat att spendera hela jullovet i soffan och se på Buffy, fast halva lovet gick ju som sagt bort av Thailandresan. Jag kunde inte heller beställa innan jag for eftersom jag inte visste hur snabbt paketen kommer fram i julruschen, så jag ville inte bli stående efteråt med en betalningspåminnelse. Direkt jag kom hem den 29 januari så beställde jag säsong två och tre på CDON och tänkte att jag åtminstone hade 2-3 dagar på mig innan skolan började.
Nu inser jag att paketet omöjligt kommer att komma hit innan jullovet är slut. Det är bara två vardagar på hela den här sidan av jullovet. Så här ser det ut:
Vardag, nyårsafton, nyårsdagen, vardag, lördag, söndag, trettondagsafton, trettondagen, skolstart.

Alltså ingen tid för Buffy alls.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vadå... är trettondagsafton den 5:e? o.O Jag visste inte ens att det fanns två dagar av den högtiden :S

Sarah sa...

Ja, trettondagsafton är först och sedan är det trettondagen, och det är då det är tretton dagar sedan jul.

(Och jag har äntligen förstått varför det heter Twelfth Night på engelska!)