13 januari, 2009

Hårdare tag

Det har blivit väldigt lite läsa under den senaste veckan och jag har haft alla möjliga bortförklaringar. Prov, stress, trötthet, etc. etc.
Det är väl inte direkt lögner, men väldigt överdrivet. Jag har ju alltid annars funnit åtminstone lite tid åt att sjunka ner med näsan i en bok och glömma bort omvärlden för en stund - om det så bara är en kvart. Den enda bortförklaringen som verkar riktigt logisk är det enda som jag inte kan avstå frivilligt ifrån. (Det börjar på B och slutar på fy, behöver jag säga mer?).

Den verkliga anledningen till att jag inte har läst någonting är att jag är uttråkad. Jag kände för lite high fantasy (som jag nu vet att genren kallas), men "Sagan om Mallorea" är faktiskt ingen höjdare. "Sagan om Belgarion", ja, underhållande och nostalgiskt. "Sagan om Mallorea", nej, inte lika underhållande och mycket mindre Silke.

Så här med så avslutar jag serien redan efter tredje boken och återgår till "Light on Snow", som jag verkligen hoppas att jag kan njuta av nu, trots stressen. För att ge mig mer tid till annat så går jag även på en strikt Buffy-diet. MAX två avsnitt per dag, och det med basta.

Inga kommentarer: