03 januari, 2009

Lika som bär?

En hel del skådespelare påminner om varandra till den grad att de nästan ser ut att vara släkt. En del har blivit uppmärksammade av tidningar och bloggar förut och en del fall kanske det bara är min hjärna som spelar ett spratt. Vad tycker ni?

Megan Fox & Angelina Jolie:



Innan Megan Fox gjorde sin läppförstorning (bilden här ovan är - tro det eller ej - en före-bild, fast ... hon kan ju ha gjort läppförstorningar här också, bara att det inte syns lika mycket) så såg hon ut som en yngre avbild av Angelina Jolie. Samma plut, samma blick, samma svarta hårfall och till och med liknande tatueringar.

Natalie Portman & Keira Knightley:



Det här är nog en av de mer uppmärksammade "kändis-tvillingarna" då Keira till och med har spelat Natalies dubbelgångare i en av Star Wars-filmerna. Det sägs att deras mödrar var på filminspelningen den dagen och inte ens de kunde skilja Keira och Natalie åt när de hade på sig sina kostymer. Så, jag tror att vi kan konstatera att det finns en likhet.

Bernard Hill & Ronald Pickup:



Jag vet inte om de är lika på riktigt eller om det bara är ett hjärnspöke, men påminner de inte om varandra? Jag kom att tänka på hur lika de är iförrgår, när jag såg på "Ivanhoe" och var stensäker på att det var Bernard Hill som spelade Prins John, vilket det sedan inte visade sig vara.

Rachel Bilson & Selena Gomez:


Igår så såg jag och min lillasyster "Another Cinderella Story", som inte har någonting att göra med "A Cinderella Story" annat än att båda filmernas hjältinnor får slava hos elaka, men riktigt egocentriska och blåsta, divor och att de faller för skolans populäraste kille under "anonyma" förhållanden (maskeradbaler ingår alltid i sådana här filmer). Sedan så kommer så klart den obligatoriska "jakten" där killen ska försöka ta reda på vem hans drömtjej är - för nej, inte har han eller någon annan sett vem som gömmer sig bakom den minimala masken - samtidigt som killens ex och tjejens elaka (och ännu mera korkade) styvsystrar ska försöka förstöra hennes chanser. Nej, filmerna påminner inte alls om varandra.

Oj, nu kom jag bort från ämnet. I alla fall så är Disney-stjärnan Selena Gomez (som är sötare än socker) med i filmen och visst ser hon ut som en yngre kopia av Rachel Bilson?

Vad tycker ni? Finns det några andra stjärnor som ser ut som varandra? (mer än Mary-Kate & Ashley Olsen eller Shawn & Aaron Ashmore?)

4 kommentarer:

USB sa...

Jag blandar faktiskt ihop Keira och Natalie väldigt ofta, varje gång jag tänker på vem som spelar huvudrollen i "V for Vendetta" så poppar en bild på på Knightley.

Sarah sa...

Åh. "V for Vendetta" är ju så bra. Jag älskar V.

Sandra sa...

Jag tycker också att Natalie och Keira är jättelika! (Surprise surprise XD)

Sedan tycker jag också att Rhianna och Gathania är sjukt lika!

Sarah sa...

Ja! De är också jättelika!
Och Andreas Carlsson i Idol-juryn och Gary Sinise i CSI (New York?)...