03 januari, 2009

Musikutmaning

Jag har en vän som brukar skicka utmaningar till mig, en riktig guldklimp alltså då jag älskar alla dessa listor som utmaningarna oftast består av. Här är reglerna för denna:

1. Sätt din spellista på shuffle.
2. Välj en låt, lyssna igenom den och välj ut dina favoritrader ur låttexten.
3. Gör samma sak med de efterföljande sex låtarna.
4. Fuska inte.

Jag har aldrig sett den här utmaningen förut, men ställer glatt upp och försöker sprida den. Nu är bara frågan vilken låt jag ska välja. Jag vill i förhand be om ursäkt för min stundtals otroligt dåliga musiksmak. Eftersom jag har kring 1000 låtar på iTunes så är jag säker på att min lista kommer att fyllas med Disney-låtar eller sådant jag aldrig annars lyssnar på. Bara så att ni vet.
Fast; Alla shuffle-utmaningar är alltid välkommna. Någon som kommer ihåg svara-på-dina-frågor-med-hjälp-av-shuffle-enkäten som cirkulerade på alla bloggar för något år sedan? (Minns du Sandra?)

1. Every You, Every Me - Placebo

Jag kan inte välja. Det är antingen första versen:
"Sucker love is heaven sent.
You pucker up, our passion's spent.
My hearts a tart, your body's rent.
My body's broken, yours is bent. "

eller sista versen:
"Like the naked leads the blind.
I know I'm selfish, I'm unkind.
Sucker love I always find,
Someone to bruise and leave behind. "


Jag måste bara länka till videon, med "Cruel Intentions"-inslag. Missa inte den.

2. All These Things I Hate - Bullet For My Valentine

"Torn apart at the seams and my dreams turn to tears,
I'm not feeling this situation,
Run away try to find that safe place you can hide,
It's the best place to be when your feeling like me"


3. När det lider mot jul - Sofia Källgren
(Det här är min favoritjulsång ifall någon undrar)

"Det strålar en stjärna för underligt blid
I öster på himlen hon står
Hon lyst över världenes oro och strid
I nära två tusenda år."

4. Tainted Love - Soft Cell

"The love we share
Seems to go nowhere
And I've lost my light
For I toss and turn I can't sleep at night"

5. This Is Love - PJ Harvey

"You're the only story that never been told
You're my dirty little secret, wanna keep you so"

(Yay, äntligen en låt som jag faktiskt lyssnar på!)

6. Calleth You, Cometh I - The Ark

"And I know we became restrained everytime we were among friends
And I know how it was last time and how bitterly it always ends...
And I know we were both too young to know what real love would be like
And I know our comunication didn't always work out right. "

Och av någon anledning så dyker en bild av Jess och Rory upp i huvudet när jag hör de där textraderna.

7. Oh, Horatio - Tiger Lou

"He was 22 ,unemployed, with a perfect smile
on his way to Paris, no, I never asked why.
His english was as bad as mine, but I will
remember those hours for the rest of my days."

3 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, jaa, jag kommer ihåg! XD Jag läste igenom ett sånt där ämne jag hade gjort (som jag fortfarande hade på bevakade :O) och jag minns särskilt sista frågan;

Får du tillräckligt med sex?
- Always!

Sarah sa...

Åh, har du kvar frågorna!!
Isåfall så måste du maila dem till mig så att jag kan göra det där igen.

Hahaha, det var ju lyckat ;)
Jag minns att jag en gång fick Sarah som svar på den där frågan vad jag egentligen skulle heta.

Sandra sa...

Det är klart jag har! :D Men du får med mina svar också sedan förra gången jag gjorde det för jag har bara kopierat!


Regler:
1. ställ in musikspelaren på blandat
2. byt låt efter varje fråga
3. skriv ner låten som svar på frågan, FUSKA INTE

Hur mår du idag?
We Don't Celebrate Sundays

Hur kommer dagen idag att vara?
Welcome To The Black Parade

Vad var de första du tänkte när du vaknade?
We're All In This Together

Vad är de sista du kommer att tänka innan du somnar idag?
We've Got Tonight

Vad skulle du få heta om dina vänner bestämde namn åt dig?
What I've Been Looking For (Hm..ska man ropa hela namnet? Eller bara What? Eller Looking? XD)

Hur är det med kärleken?
When There Was Me And You

Vilken låt passar bäst in på den du är kär i?
When You Say Nothing At All

Hur mår dina vänner?
When You're Gone

Hur ser folk dig?
Why Can't You Love Me Like Before?

Spanar folk in dig?
Wild Boys

Är du bra i sängen?
Words

Har du några sexfantasier om dig?
You Give Love A Bad Name

Kommer du alltid att bo kvar i Sverige?
You Know What They Do To Guys Like Us In Prison (OH NOO! XD)

Hur kommer du att dö?
The Tide Is High

Vilken är din oturslåt?
Everything Changes

Vilken är din turlåt?
Wake Me Up When September Ends

Vilken låt beskriver ditt utseende mest?
Hackspettens Jul (X'''D)

Vilken låt beskriver din personlighet mest?
November Rain

Hur går de med ditt liv?
She's The One

Hur kunde det ha varit i ditt liv om du valt andra vägar?
Vakna Med Kristian Luuk (Oh... XD)

Vad ska ditt första barn heta?
Take On Me (STACKARS barn!! XD)

Hur kommer ditt liv att bli?
Eye Of The Tiger

Vilken låt stämmer mest in på dina föräldrar?
It Takes A Fool To Remain Sane

Hur kommer vintern att bli?
A New Day Has Come

Finns det någon som är hemligt kär i dig?
Advertising Space

Kysser du bra?
Air Hostess

Mår din kropp bra?
All Out Of Love

Får du tillräckligt med sex?
Always