05 augusti, 2008

Adlibris är bättre än plåster

Jag har tröst-shoppat - och jag börjar bli orolig, mitt shopaholicbeteende blir bara värre och värre. Fast den här gången har jag en ursäkt, eller flera. Ett; jag måste ha böcker att ta med mig till Kina och ingen av de 55 olästa böckerna jag har i min bokhylla duger. (Föreställ er mina klasskamraters miner om jag kommer släpande på Iliaden och Odysséen). Två; jag har precis fått lön så jag har gott om pengar och jag har sagt att jag ska lägga en del av dem på böcker, en del på kläder och att en del ska sparas - så...
Tre; jag är ledsen för att jag inte har fått "Breaking Dawn" och jag behöver plåster på såren. Hela min själ kräver öm, otrolig kärlek - lycklig eller olycklig.


9170023581 SUE, CHUN:BEIJING DOLL
9172638109 DEWOSKIN, RACHEL:BABES I BEIJING : SMART

Böcker som utspelas i Kinas huvudstad, lite halv tema-läsning innan resan.


014062063X STOKER, BRAM:DRACULA
(Jag kunde ju inte beställa en hel beställning utan åtminstone EN vampyr/magi-bok!)

0140620850 THACKERAY, WILLIAM MAKEPEACE:VANITY FAIR
0451526295 AUSTEN, JANE:MANSFIELD PARK
0451528611 TOLSTOY, LEO NIKOLAYEVICH:ANNA KARENINA
0486414124 AUSTEN, JANE:NORTHHANGER ABBEY

Jag beslöt mig för att fylla på min klassikerhylla, eftersom det är det enda hyllplanet där det fortfarande finns plats och jag inte har behövt börja lägga böcker ovanpå de andra, redan uppställda, dyrgriparna.

Och sist, men inte minst...

0330415832 BURCHILL, JULIE:SUGAR RUSH
0340923741 POTTER, ALEXANDRA:ME AND MR DARCY

Lite läsning till resan. En chick lit vs. Pride and Prejudice, älskad älskad älskad av mig och mamma, plus boken som tv-serien med samma namn är baserad på. Jag har inte sett ett enda avsnitt, men orden high school och kärlek passar så bra ihop. Dessutom så är jag lite wannabee och köper gärna allting som rekommenderas på bokhora.

Inga kommentarer: