05 augusti, 2008

Give me my book or go to hell!

Idag var jag och skulle hämta mitt länge efterlängtade exemplar av "Breaking Dawn". Jag åkte sju mil till bokhandeln för att till slut få förenas med min 780-sidors älskling, men vad upptäcker jag. Jo, det blir en DH-flashback.

Det för mig tillbaka till den viktigaste dagen i mitt bokslukarliv. Den 21 Juli 2007, dagen D, då vi äntligen skulle få veta hur det gick för Harry. Jag var riktigt hypad. Jag hade varit vaken halva natten och riktigt HP-nördat mig och laddat upp och när jag stod där vid Coop (som hade den billigast här i samhället) vid öppningsdags så var det nära att jag hyperventilerade av spänning. Jag var riktigt angelägen om att få den gudabenådade boken, som flera av mina hoggy-vänner redan haft i sin ägo i timmar. Så öppnas portarna och... allt raseras. För lastbilen med "Harry Potter and the Deathly Hallows" hade visst fastnat i Sundsvall. Grattis. Och böckerna skulle inte komma in förrän nästa dag.

Jag som skulle till vår sommarstuga och tillbringa resten av helgen där blev riktigt orolig och begav mig med illfart till "byns" enda bokhandel. Jag väntade fyrtiofem minuter utanför och när de väl öppnar så... får jag veta att de har bestämt att de inte ska ta hem några engelska böcker i år. Jaha?

Jag kan säga att jag tjurade hela helgen och att min farmor till slut tyckte så synd om mig att hon köpte boken åt mig direkt då den kom från på måndag eftermiddag.

Nu upprepas det. Det, för mig, mest hypade boksläppet 2008 är förstört. Först måste USA börja krångla och inte vilja släppa böckerna i Europa förrän den 4 augusti (tänk om VI hade gjort så mot DEM när det gällde DH, vilket liv det skulle ha blivit!). I och med det så har inte Akademibokhandeln hunnit få böckerna och de väntas inte anlända från staterna förrän om tre dagar. GRATTIS. Vilket betyder att jag kommer att få min bok tidigast på onsdag nästa vecka eftersom det är då jag kan ta mig in till staden igen.

Förutom min irritation att folk i USA just i denna sekund vet exakt vad som händer och hur det går för Edward, medan jag fortfarande svävar i ovisshet, så kan jag inte läsa några kommentarer förrän jag har läst boken. (Jag är fortfarande rädd för att en ovillig själ ska spoila mig).

Jag lovar att jag ska läsa kommentarerna sekunden efter att jag har läst ut "Breaking Dawn"s sista sida, slutat gråta och snytit mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Beställde mitt ex från adlibris igår, så om jag har tur får jag boken den här veckan eller på måndag nästa vecka. Vill verkligen inte bli spoilad och försöker undvika alla Twilight-forum och hemsidor, men det slutar nog med att en av mina s.k. vänner råkar avslöja slutet - som med HBP då brorsan snodde min bok, lusläste slutet och avslöjade hur den slutade.

Anonym sa...

Jag undviker också att läsa för mycket, men jag blev förkrossad över att BD inte kommit den fjärde och tröstade mig med Stephenie Meyers hemsida. Där snokar jag omkring ibland, fast jag borde låta bli. Jag har redan läst första kapitlet ur Midnight Sun.

Sarah sa...

Jag höll på att googla Twilight när jag ville ha en bild till min recension (*host*) och det kunde ha slutat illa. Så jag tog det säkra före det osäkra och fotade mitt eget exemplar istället.

Sarah sa...

Jag har också läst första kapitlet av Midnight Sun, flera gånger, och jag håller på att dö av upphetsning varenda gång. Tänk, att vara inne i Edwards huvud...