30 augusti, 2008

"Somebody's cranky today"

Vet ni vad jag stör mig på? Här är 3 saker.

# 1 : Barn på bio. Igår på "Mamma Mia!" så hamnade vi bakom ett gäng småflickor i 8-10 års åldern som förmodligen aldrig varit på bio ensamma förut då de inte ens kände till de enklaste bioreglerna. Man håller tyst när filmen harbörjat, man sitter still på sin plats och man ställer sig inte upp och börjar ta på sig kläderna innan filmen är slut. Jag förstår inte varför de ens ville se "Mamma Mia!". De kände knappt igen några låtar (de klagade över det flera gånger, och kände bara till Mamma Mia och Dancing Queen) och jag är ganska så säker på att minst en av dem inte kunde läsa då de två tjejerna rätt framför mig hela tiden diskuterade vad som hände. När Bill och Amanda har ett samtal om Bills möjliga faderskap så sa (notera; inte viskade) den ena tjejen till den andra, riktigt högt, att Amanda sagt att hon var kär i honom och det var därför han såg så chockad ut.

# 2 : Hundbilden. Ni kanske har märkt hundbilden som alltid kommer upp när man försöker klicka på "länken" över mina kommentarer på wordpress-bloggar? Jag har i alla fall gjort det... Jag har tusen bilder på min blogg, så varför måste det vara precis hundbilden som kommer upp? Jag har även ändrat min layout sedan dess, men ändå så kan den där saken aldrig uppdateras. Jag känner mig som om jag var de tidigare nämnda 8 till 10-åringar som har gjort en blogg där de skriver om hur mycket de älskar djur. (Fast jag älskar ju den där hundens identiske like, så helt fel är det inte).

# 3 : För mycket böcker, för liten resväska. Just nu har jag begränsat min lista över böcker som ska få komma med till Kina till endast 15 exemplar. Hur ska jag kunna välja? Tänk om jag tar med mig "Mansfield Park" och sedan känner att oj, jag vill inte läsa om 1800-talets England just nu, jag vill läsa något mer tidsenligt. Jag vet inte hur många böcker jag ska ta med mig och jag vet inte vilka. Den enda boken som just nu har en säker plats i min väska är "Me and Mr Darcy". Den måste med.

Ha en trevlig kväll, själv så ska jag gå och se när japan bombaderar Pearl Harbor.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Tänker du läsa 15 böcker på två veckor?? O.O Sara, du får inte! XD Du ska lära dig en massa kul om Kina!!

Sarah sa...

Jag tänker inte läsa 15 böcker på två veckor! Det är lite överdrivet då jag inte ens läser 15 böcker på en månad :D

Men 4-5 böcker lär det nog bli, särskilt eftersom vår hemresa är ca 30 timmar.

Anonym sa...

15 böcker! Oj. Jag brukar ta med meig max 6 böcker då det jag reser, men så har jag inte så stor resväska heller ;D