02 augusti, 2008

Breaking Dawn-vaka

Nu är den äntligen här. "Breaking Dawn", boken som kommer att lägga domen för Stephenie Meyer. Edward dör - extremt dåligt slut. Bella och Edward går skilda vägar - dåligt slut. Jacob dör - inte lika dåligt slut.

Det är konstigt. För jag har inte haft samma febriga längtan efter "Breaking Dawn" som jag hade förra året till exempel, då "Harry Potter and the Deathly Hallows" släpptes. Det kanske inte är så konstigt egentligen. För jag hade ju bara längtat efter HP-upplösningen sedan andra klass, medan jag läste "Twilight" för första gången i September förra året. Att sista och avgörande boken kommer innan ett år har gått bygger inte upp samma förväntan, inte samma panik. Jag känner mig inte ens ledsen för att det snart är slut, för jag har inte kunnat inse att det kommer att vara slut. Min hjärna har inte kunnat ta in det riktigt.

Så, tills jag får mitt exemplar av boken på tisdag så kommer den här bloggen att vara ödeödeöde. Jag tänker inte läsa en tidning eller gå in på internet förrän boken är utläst. Nog för att det nog inte är samma spoilers-risk som det var med HP&DH men....
Det skadar aldrig att vara säker!

Trevlig läsning!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har definitivt hunnit få denna "febriga längtan" du talar om... Även om jag inte har haft den lika länge som jag hade febrig längtan efter DH.

Det är absolut outhärdligt att veta att det nu finns människor i USA som vet hur det slutar. Som läser den JUST NU! Jag håller på att gå upp i molekyler!

Var har du beställt din så att den kommer på tisdag? JAG HAR INTE ENS BOKAT EN KOPIA!!!

Sarah sa...

Eftersom USA är mer än 6 timmar efter oss så borde vi få boken tidigare... eller släpper man den efter USA-tid? :o

Jag tvingade Akademibokhandeln i närmsta stad att beställa hem ett exemplar till mig och de skulle få den "så snabbt som möjligt". Den kanske redan finns där!
Fast jag har inte möjlighet att åka till tidigare nämnda Akademibokhandel förrän på tisdag, eftersom den ligger ca 7 mil härifrån.

Unknown sa...

JA! Det tycker jag att vi borde iaf!! men tyvärr så tvivlar jag på det...

ÅH det var smart!! Varför gjorde inte jag det! HJÄLP! Jag håller på att mejla alla närliggande bokhandlar med desperata meddelanden just nu. MÅSTE HA!

Sandra sa...

Edward dör - Meyer måste dö
Bella och Edward går skilda vägar - Meyer måste dö
Jacob dör - Yippiiiiiiiiiiieeeeeee!!!! :D:D:D:D


Är jag hemsk...? :O

Sarah sa...

Sandra XD
Det där "Meyer måste dö" det är exakt vad jag kommer att tänka om Edward dör!
Det låter så roligt på något sätt XD

Varför kan jag inte hålla mig härifrån när jag har sagt att jag ska det? :o

Unknown sa...

Min älskade lillebror har laddat ner den tills jag får boken!! Jag kan helt enkelt inte överleva annars...! Skäms på mig...

Den är helt fantastiskt bra! Än så länge iaf...

Anonym sa...

Min är beställd, med rabatt dessutom!

Sarah sa...

Åh, jag är så avundsjuka på alla som har den på väg. Jag fick nyss veta att mitt exemplar inte beräknas komma förrän på torsdag :s