07 augusti, 2008

Varför hatar Adlibris mig?

Förut, a long long time ago, när jag började att beställa böcker från adlibris så tog det aldrig mer än några dagar för mig att få böckerna. Om det stod 2-5 arbetsdagar så hade jag mitt packet innan tiden hade gått ut. Det senaste året har jag inte fått ett enda paket i tid. Det började i december med paketet som numera är känt som "monsterpaketet". Det kom i fyra omgångar och innehöll inget mindre än 15 böcker - allt för en 1000-lapp. Jag fick vänta 2 veckor på mitt påsklovspaket och mitt "klapp på axeln"-paket kom efter två och en halv vecka.

Sedan dess så har jag varit lite fientligt inställd mot adlibris så det var med en känsla av stor förvåning som jag lyssnade på mammas kompis hyllning av adlibris snabba leveranser. Hon hade beställt sex svenska pocket natten till måndag och fått hämta dem på tisdag förmiddag. Jag sken upp och tänkte att nu, äntligen, hade nog adlibris kommit tillbaka till sina gamla leveranstider.

Jag har tidigare misstänkt att det är de engelska böckerna som gör att leveransen går segare, så jag delade upp i två beställningar. En med två svenska pocket och en med de resterande engelska böckerna. Nu har två dagar gått, och fastän båda böckerna hade 1-3 arbetsdagar, så har de fortfarande inte skickats och jag satsar hela min lön på att de inte kommer skickas imorgon heller.

Varför får alla andra sina böcker så snabbt när jag måste vänta flera veckor i övertid?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får också vänta väääldigt länge på mina böcker. Enda anledningen till varför jag alltid köper böcker därifrån är för att de oftast är billigast och jag har på något sätt fått 5% på alla mina beställningar. Men jag tycker riktigt illa om Adlibris just nu då de avbeställde min Breaking Dawn bok då den var tillfälligt slut hos förlaget - varför kunde de inte ha kvar min beställning tills den kom in igen?!?!? Jävla adlibris. Sen de började med Shenker så har den bara gått sämre och sämre. Vill jag ha en bok samma vecka så är det bara att välja Postpaket (19kr), allt annat tar evigheter att få hem. Jag har funderat på att börja köpa från bokus, men de där 5 procenten håller mig kvar än så länge...

Anonym sa...

Såg att du läste Twelfth Night, or What You Will av William Shakespeare - det är min (enda) favorit av Shakespeare - älskar crossdressing i böcker/film/manga.

Jag tror Breaking Dawn skulle må bra av lite crossdressing. Tänk dig Jacob i klänning och peruk eller... nej det är den enda jag kommer på som skulle vara någorlunda okej utklädd. hehe
Vampyrer i drag, hemska tanke.

Anonym sa...

Sista kommentaren för inatt. Jag vet inte om du är för eller mot att läsa böcker på nätet, men Breaking Dawn finns ute på bland annat The Pirate Bay. Funderar på att börja läsa ett par kapitel och sen fortsätta med obken när den kommer till mig... om en vecka eller två tack vare adlibris...

Sarah sa...

Om man har ST-kort så tror jag att man får 5 %... (visst är det så studentkortet heter?).

Jag vet! Det är jätteirriterande! Jag hade en gång beställt tre böcker och satt och väntade och väntade på dem, och sen en dag så fick jag ett mail om att de hade avbeställt hela paketet för att två av böckerna var slut... och de kunde inte ha meddelat det lite tidigare.

Nja, jag tror att Emmett skulle vara ganska söt med lite läppstift och klänning ;)

Jag har världens knäppaste brandvägg så jag kan inte ladda ner, ever again. Jag har råkas blockera tre nerladdningsprogram och det verkar som att det var permanent för jag har inte lyckats få dem att ansluta till internet sedan dess. Dessutom så är jag lite anti-nedladdning när det gäller böcker och filmer som inte har haft premiär. Allt för att så mångas läsning blev förstörd förra året då folk laddade ner "HP&DH" i förtid.