12 augusti, 2008

En glad överraskning

Nyss, när jag till slut orkade dra mig ut till postlådan, så fick jag en glad överraskning. Den lilla plåtlådan var fylld till bredden av två fina paket; det ena var mitt Adlibris-paket med Kina-lit som äntligen kom och det andra var ett vadderat kuvert från Akademibokhandeln. Det första paketet var väntat, men det andra hade jag ingen aning om vad det kunde innehålla.

Det visade sig att jag har blivit "en av 25 lyckliga som får möjlighet att läsa och VIP-recensera Åsa Larssons nya bok Till dess din vrede upphör i manusform." Jag har ett svagt minne av att jag har anmält mig till att få ett bokmanus, men det kom som en chock när jag först öppnade paketet. Min lillasyster hade bättre koll på det hela än vad jag hade. Det var hon som fick påminna mig att jag hade anmält mig och att de inte bara hade lottat ut mig på slump.

Undra om jag ska skynda ner på biblioteket och låna någon av Åsa Larssons andra böcker då jag har absolut noll koll på hennes böcker. Jag läser ju knappt deckare. Jag drabbades av Liza Marklund-sjukan för några år sedan, men det var aldrig min genre. Hoppas att boken är bra och att jag hittar ännu en deckarförfattare som jag tål att läsa. Hittills så har jag bara stött på Agatha Christie och Stieg Larsson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blev jag extremt avundsjuk... Åsa Larsson är en av mina absoluta favoriter av svenska deckare. Hoppas du gillar henne.